Addams, J. (o.J.). Jane Addams: On Education. With a new introduction by Ellen Condliffe Lagemann: Transaction Publishers.
Addams, J. (1902). Democracy and social ethics [microform]. New York: Macmillan.
Addams, J. (1904): The Arts and Crafts in American Education. Bailey, M. (Hg.). The Chautauquan, Volume 39. Princeton, S. 272.
Addams, J. (1910/1938). Twenty Years at Hull-House. New York: The Macmillan Company.
Addams, J. (1910). Twenty years at Hull-House with autobiographical notes. New York: Macmillian.
Addams, J. (1912/2002). A New Conscience and an Ancient Evil. Urbana: University of Illinois Press.
Alexander, R. (1997). Hull-House in Chicago. In R. Lindner (Hrsg.), Wer in den Osten geht, geht in ein anderes Land. Die Settlementbewegung in Berlin zwischen Kaiserreich und Weimarer Republik (S. 61–77).
Althans, B. (2007). Das maskierte Begehren : Frauen zwischen Sozialarbeit und Management. Frankfurt am Main: Campus.
Arruzza, C., Fraser, N. & Bhattacharya, T. (2019). Feminismus für die 99%. Ein Manifest (Erste Auflage).
Bernard, L. & Bernard, J. (1943). The Origins of American Socology. The Social Science Movement in the United States. New York: Thomas Y. Crowell Co.
Braches-Chyrek, R. (2013). Jane Addams, Mary Richmond und Alice Salomon. Professionalisierung und Disziplinbildung sozialer Arbeit. Opladen: Verlag Barbara Budrich.
Braches-Chyrek, R. (2017). Soziale Arbeit zwischen Reform und Revolution – rekonstruktive Betrachtungen. In: R. Braches-Chyrek & H. Sünker (Hrsg.), Soziale Arbeit in gesellschaftlichen Konflikten und Kämpfen (S. 231–243). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Brandt, L. (1910): Review of Medical Sociology by J. P. Warbasse. Survey, February.
Bromberg, K., Hoff, W. & I. Miethe (Hrsg.), (2012). Forschungstraditionen der Sozialen Arbeit. Materialien, Zugänge, Methoden. Opladen: Barbara Budrich.
Burgess, E. W. (1923). The Interdependence of Sociology and Social Work. In: Social Forces, 1 (4), 366–370.
Darwin, C. (2016) Die Fahrt der Beagle. Darwins illustrierte Reise um die Welt. Darmstadt: Theiss.
DeVault, M. L. (2007). Knowledge from the Field. In: C. J. Calhoun (Hrsg.), Sociology in America. A History (S. 155–182). Chicago: Univ. of Chicago Press.
Dewey, J. Democracy and Education The Middle Works.
Dewey, J. (1896). The Reflex Arc Concept in Psychology. In: Psychological Review, Psychological Review (3), 357–370. Link [07.09.2019].
Dewey, J. (1897). Mein Pädagogischer Glaube. Übersetzung ins Deutsche: Helmut Schreier. In John Dewey. The Early Works, 1882 - 1892; 5: 1895-1898. Early Essays. Zuerst publiziert in: “School Journal” LIV (January 1897), 77 - 80. Carbondale and Edwardsville: Southern Illinois University Press. Link [05.11.2020].
Dewey, J. (1902). The School as Social Center. In: THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHER, 3 (2), 73–86.
Dewey, J. (1993). Demokratie und Erziehung. Eine Einleitung in die philosophische Pädagogik. Weinheim: Beltz.
Dewey, J. (1997). Experience and education. New York: Simon & Schuster.
Dewey, J. (2003). Philosophie und Zivilisation. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
Encyclopedia of Chicago. Hull House Maps Its Neighborhood.Link [05.11.2020].
Farrell, J. C. (1967). Far Beloved Lady: A History of Jane Addams‘ Ideas on Reform and Peace. Baltimore, Maryland: Johns Hopkins University Press.
Fitzpatrick, E. F. (1994). Endless crusade. Women social scientists and Progressive reform (1st Oxford University pbk. ed.). New York: Oxford University Press.
Gehrmann, K. (2018). Der Dschungel (Graphic Novel, Originalausgabe). Hamburg: Carlsen.
Gilman, C. P. (2005). Die gelbe Tapete. Übersetzt von Alfred Goubran (Erstausg). Wien: Ed. Selene.
Glidden, S. (2018) Israel verstehen in 60 Tagen oder weniger. Berlin: Reprodukt.
Glowacki, P. & Hendry, J. (2004). Images of America: Hull-House. Charleston: Arcadia.
Graham, C., Payette, J., Sabelhaus, A., Schultz, R. L., & Zelasko, J. (o.J.). Hull House Songs by Eleanor Smith.Link 5.11.2020.
Gregoratto, F. (2018). Feministische Philosophie. In: M. G. Festl (Hrsg.), Handbuch Pragmatismus (S. 363–369). Stuttgart: J.B. Metzler.
Grimm, R. T. (1997). Forerunners for a Domestic Revolution: Jane Addams, Charlotte Perkins Gilman, and the Ideology of Childhood, 1900-1916. Illinois Historical Journal, 90 (1), 47–64.
Hamington, M. (2009). The social philosophy of Jane Addams. Urbana, Ill. [u.a.]: Univ. of Illinois Press.
Hamington, M. (2010). Feminist Interpretations of Jane Addams. Pennsylvania State University Press.
Harvey, B. C. (2015). Jane Addams: Social Worker and Nobel Peace Prize Winner. Berkeley Heights, NJ: Enslow Publishers.
Haskell, T. L. (1977). The Emergence of Professional Social Science. The American Social Science Association and the nineteenth-century crisis of authority. Urbana, Ill.: University of Illinois Press.
Holbrook, A. S. (1895/2007). Map Notes and Comments. In: Residents of Hull-House, a Social Settlement (Hrsg.), Hull-House Maps and Papers. A Presentation of Nationalities and Wages in a Congested District of Chicago, Together with Comments and Essays on Problems Growing Out of the Social Conditions (S. 53–72). Urbana: University of Illinois Press. Abrufbar unter:Link [06.11.2020].
Jackson, S. (2000). Lines of Activity: Performance, Historiography, Hull-House Domesticity. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press.
Joas, H. (2012). Praktische Intersubjektivität : die Entwicklung des Werkes von George Herbert Mead. Frankfurt am Main: Suhrkamp.
Johnson, M. A. (Hrsg.). (1989). The Many Faces of Hull-House: The Photopraphs of Wallace Kirkland. Urbana, Chicago: Univ. of Illinois Press.
Karpf, M. J. (1925). The Relation Between Sociology and Social Work. In: Social Forces, 3 (3), 419–427.
Keller, R. (2012). Das Interpretative Paradigma. Eine Einführung. Wiesbaden: Springer VS.
Knoll, M. (2018). Anders als gedacht. John Deweys Erziehung zur Demokratie. Paralleltitel: Differently than thought. John Dewey‘s education for democracy. In: Zeitschrift für Pädagogik 64 (2018), H. 5, S. 700-718.
Konrad, F.-M. (2018). The School is a special social Community. John Deweys Theorie der Schule. In: Konrad, Franz-Michael/ Knoll, Michael (Hrsg.). John Dewey als Pädagoge: Erziehung - Schule - Unterricht. - Bad Heilbrunn : Klinkhardt, S. 147-183.
Langner-Pitschmann, A. (2018). John Dewey. In: M. G. Festl (Hrsg.), Handbuch Pragmatismus (18-26). Stuttgart: J.B. Metzler.
Lengermann, P. & Niebrugge, G. (2007). Thrice Told. Narratives of Sociology’s Relation to Social Work. In: C. Calhoun (Hrsg.), Sociology in America (S. 63–114). University of Chicago Press.
Mead, G. H. (1987). Das »Social Settlement« - seine Grundlage und Funktion (1907/08). In: George Herbert Mead: Gesammelte Aufsätze Bd. 2. 1. Aufl. Frankfurt am Main: Suhrkamp. S. 391–396.
Miethe, I. (2012). Forschung in und um Hull-House als Beispiel einer frühen Sozialarbeitsforschung. In: K. Bromberg, W. Hoff & I. Miethe (Hrsg.), Forschungstraditionen der Sozialen Arbeit. Materialien, Zugänge, Methoden (S. 113–129). Opladen: Barbara Budrich.
Montiegel, J. (o. J.). Projekt Dewey. Zu Deweys Begriff von Erfahrung und Lernen, Pädagogische Hochschule Ludwigsburg.Link [05.11.2020].
Neubert, S. (2004). Pragmatismus - thematische Vielfalt in Deweys Philosophie und in ihrer heutigen Rezeption. In: L. A. Hickman (Hrsg.), John Dewey. Zwischen Pragmatismus und Konstruktivismus (Interaktionistischer Konstruktivismus, Bd. 1). Münster: Waxmann.
Nungesser, F. (2018). George Herbert Mead. In: M. G. Festl (Hrsg.), Handbuch Pragmatismus (S. 27–34). Stuttgart: J.B. Metzler.
Oelkers, J. (2006, Oktober). Vorlesung Pragmatismus und Pädagogik im WS 2006/2007 [05.11.2020].Link .
Park, R. E. & Burgess, E. W. (1969). Introduction to the Science of Sociology : including the original index to basic sociological concepts. Chicago [u.a.]: Univ. of Chicago Press.
Pinhard, I. (2009). Jane Addams: Pragmatismus und Sozialreform : pädagogische Theorie und Praxis der Progressive Era. Opladen [u.a.]: Budrich UniPress.
Reiter, B. (2019, 30. August). A year of progress for Chicago labor honors 125th anniversary of the Pullman Strike. Chicago Suntimes.Link [05.11.2020].
Residents of Hull-House, a Social Settlement (Hrsg.). (1895/2007). Hull-House Maps and Papers. A Presentation of Nationalities and Wages in a Congested District of Chicago, Together with Comments and Essays on Problems Growing Out of the Social Conditions. Urbana: University of Illinois Press.
Rhode, D. L. (2019). Character. What it means and why it matters. New York: Oxford University Press.
Rieger-Ladich, M. (2019). Demokratie und Erfahrung. In: Rieger-Ladich, M.: Bildungstheorien zur Einführung. Hamburg: Junius Verlag, S.70-81.
Rumens, N. & Kelemen, M. (2010). American Pragmatism and Feminism: Fresh Opportunities for Sociological Inquiry. Contemporary Pragmatism, 7 (1), 129–148.
Schultz, R. L. (2007). Hull-House maps and papers. A presentation of nationalities and wages in a congested district of Chicago, together with comments and essays on problems growing out of the social conditions. Urbana, Ill.: Univ. of Illinois Press.
Seigfried, C. H. (1996). Pragmatism and Feminism. Reweaving the Social Fabric.
Seigfried, C. H. (1999). Socializing Democracy: Jane Addams and John Dewey. Philosophy of the Social Science, 29 (2), 207–230.
Shields, P. (2017). Jane Addams: Progressive Pioneer of Peace, Philosophy, Sociology, Social Work and Public Administration. Cham: Springer International Publishing..
Shoemaker, L. M. (1998). Early Conflicts in Social Work Education. In: Social Service Review, 72 (2), 182–191.
Sinclair, U. (2014). Der Dschungel. Zürich: Unionsverlag.
Small, A. W. & Vincent, G. E. (1894). An Introduction to the Study of Society. New York: American Book Co.
Strübing, J. (2005). Pragmatistische Wissenschafts- und Technikforschung. Theorie und Methode. Frankfurt a. M.: Campus.
Suhr, M. (2016). John Dewey zur Einführung. Hamburg: Junius.
Sullivan, S. (2001). Living across and through Skins: Transactional Bodies. Pragmatism and Feminism. Bloomington.
Trattner, W. I. (1979). From Poor Law to Welfare State. A History of Social Welfare in America. New York: Free Press.
Webb, G. M. (12/2010). Origins and philosophy of the Butler Art Gallery and Labor Museum at Chicago Hull-House, The Unversity of Texas at Austin.
Wendt, W. R. (2017). Geschichte der Sozialen Arbeit 2. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.
Westbrook, R. B. (1993). John Dewey and American Democracy. Cornell University Press.